Den rikt utstyrte ATV-en lystrer villig når den blir bedt om å bruke full kraftutvikling og toppfart fra sin potente ensylindrede motor med fireventilsteknologi.
Det smidige terrengkjøretøyet med det stabile chassiset er også i høyeste grad en firehjuling for proffene. Standardutstyr som vinsj, uavhengig hjuloppheng på begge aksler med stabilisatorstag bak, store og stabile bagasjebærere, tilhengerfeste og viktige funksjoner som firehjulsdrift/tohjulsdrift, reduksjonsgir og en differensiallås foran viser dette.
Karosseri i SUV-design
MXU 550i, i likhet med storebroren MXU 700i, imponerer med sitt karosseri i SUV-design, et fleksibelt understell og en effektiv innsprøytingsmotor. Det tekniske grunnlaget er gjennomgående videreutviklet og forbedret. Designen, linjene og utformingen med den tøffe fronten gir kjøretøyet et attraktivt utseende.
Støtdemperne kan justeres i fem ulike posisjoner når det gjelder forspenning, og MXU 550i har to bremseskiver på hele 202 mm foran og bak. Sentralt plassert finner du en instrumentering som viser hastighetsmåler, trippteller, turteller, drivstoffmåler, girindikator, klokke, og to-/ firehjulsdriftindikator.
Modellen har en slepekapasitet på 730 kg. Den trinnløse girkassen har høy- og lavgir-serie, fri, revers og parkeringsmodus.
MXU 550i er kort fortalt en flott, allsidig og velutstyrt ATV.
Kubikk: 501
Farge: Flat Deep Green
Effekt (HK): 30.4
Fargebeskrivelse: Flat Deep Green
Førerkortklasse: B
Girkasse: Automatic
Sittehøyde: 895
Motortype: Væskekjølt 4-takts, 4 ventiler
Bensintank: 21
Bremser foran: To 202 mm skiver
Bremser bak: To 202 mm skiver
Demping foran: Doble A-armer med justerbare fjærben
Demping bak: Doble A-armer med justerbare fjærben. Stabilisatorstag
Dekk foran: 25×8 – 12
Dekk bak: 25×10 – 12
- Elektrisk Vinsj
- Uavhengig fjæring på begge aksler
- Firehjulstrekk/tohjulstrekk
- Bagasjestativ foran og bak
- Kan kjøres med passasjer
- LED dagskjørelys
- Hengerfeste og slepekapasitet på 730 kg
- Oppfyller T3b-kravene
- Stort oppbevarings rom m/strømuttak
- EPS Servostyring
- Elektrisk aktivert differensial-sperre på framaksel